سوله دامداری چیست؟
پمپ آب پنتاکس ایتالیا PENTAX - پمپ آب خانگی - پمپ آب ایتالیایی - نمایندگی پمپ پنتاکس - فروش پمپ پنتاکس- پمپ آب بی صدا - پمپ PENTAX - پمپ
سوله دامداری چیست؟
یک شنبه 24 مرداد 1400 ساعت 14:46 | بازدید : 49 | نویسنده : پمپ آب | ( نظرات )

سوله نوعی سازه فلزی با سقف شیب دار است که بسته به کاربرد آن در ابعاد و اندازه های مختلف ساخته می شود. سیلوها اغلب در مکانهایی استفاده می شوند که نیاز به دهانه های بزرگ دارند. اماکنی مانند ساختمانهای صنعتی ، کشاورزی ، کارخانه ها ، انبارها ، تعمیرگاه ها ، سالن های بدنسازی ، طیور ، دام و ....

احداث سوله های سبک دامداری
علاوه بر این ، محل ساخت سوله نیز در انتخاب نوع آن مثر است. مکان مورد نظر باید از نظر آب و هوا مانند سرعت باد ، برف و باران ، شدت گرما و عوامل مشابه بررسی شود تا پس از انتخاب مناسب ترین نوع سوله ، پس از ساخت ، مشکلی ایجاد نشود.

چراغ دام روشن شد
مسکن دام باید از کیفیت و استحکام کافی برخوردار باشد. توانایی نصب سایر لوازم جانبی نیز ضروری است. باید تجهیزاتی مانند تهویه مطبوع مناسب ، تجهیزات گرمایش و سرمایش ، روشنایی ، علوفه دام و ... نصب شود. علاوه بر این ویژگی ها ، سوله ها ارزان هستند و نصب آنها آسان است. این عوامل منجر به استفاده گسترده آنها ، به ویژه در دامداری می شود.

سوله نور طاق با سقف قوسی است که با استفاده از روش های UM ، خرپا و ساختار فضایی ساخته شده است. روش UM معمولاً برای ساخت سوله های سبک دام استفاده می شود. در این روش از ورق گالوانیزه خود نگهدار ، مستقل و بدون نیاز به قاب بندی (تیرها و ستون ها) استفاده می شود.

برآورد هزینه ساخت یک سوله دام سبک
اما امروزه سوله های خرپایی از جدیدترین سوله ها با وزن کم ، استحکام بالا ، قابلیت تحمل وزن بالا ، مقاومت در برابر شرایط مختلف آب و هوایی ، هزینه نسبتا پایین تر ، امنیت بالا و ... هستند که با سوله های دیگر جایگزین می شوند.

در صورت لزوم می توان ارتفاع این نوع سوله سبک دام را کاهش داد. اما ارتفاع مناسب برای ورود و خروج دام ، وسایل نقلیه خاص و عوامل مشابه باید در نظر گرفته شود. لازم به ذکر است که ارتفاع سوله های گوسفندی با گاوها متفاوت است.

مزایای نور افشان
همانطور که گفتیم ، هزینه بسیار پایین بهره برداری از سوله ها از برجسته ترین مزایای آنها است. به دلیل قیمت پایین مصالح ، حمل و نصب آنها ، سادگی و سرعت بالای نصب و ساخت و نصب این سوله ها بسیار مقرون به صرفه است.

زمان مورد نیاز برای ساخت سازه نیز بسیار مهم است. زمان صرف شده برای ساخت و راه اندازی سوله بسیار کمتر از ساخت سازه های دیگر است. در نتیجه ، واحد بسیار سریعتر آماده بهره برداری است. سوله های دامداری نیز از این ویژگی مستثنی نیستند. در حقیقت ، ساخت این نوع سوله به زمان بسیار کمی احتیاج دارد.

همچنین این سوله دامداری به دلیل کیفیت و مقاومت بالا در شرایط مختلف آب و هوایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع شکل قوسی سوله نور باعث شده که در برابر باد ، باران ، برف ، زلزله ، آتش و ... مقاوم باشد.

مزیت دیگر سوله های سبک دام دارا بودن استانداردهای بین المللی است. استفاده از روشهای مدرن برای ساخت این سوله ها نیز تأثیر بسزایی در این امر داشته است. تهویه خوب نیز یکی از مزایای قابل توجه آنها است.

مزایای ساخت چراغ چراغ برای دام
معایب سوله سبک UM
آشیانه UM کاربردهای زیادی دارد. اما این نوع سوله معایبی نیز دارد که گاهی استفاده از آن را محدود می کند. امنیت پایین در برابر سرقت یکی از مهمترین معایب آن است. همانطور که گفتیم این نوع سوله از ورق های گالوانیک ساخته می شود. این ورق ها به راحتی بریده می شوند و به راحتی می توان آنها را در سوله قرار داد.

منبع:https://www.bisotoonsazeh.com/ساخت-سوله-سبک-دامداری/



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پمپ آب | لیست قیمت انواع پمپ | راهنمای انتخاب پمپ و آدرس pumps.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 66
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 18
:: باردید دیروز : 13
:: بازدید هفته : 32
:: بازدید ماه : 32
:: بازدید سال : 220
:: بازدید کلی : 24074